- silk82 je napisao/la:
- ma che domande fai??
nema učim talijanski,a Silk mi pomaže....
Ovo je HTML inačica datoteke
http://www.rivrtici.hr/_html/!dokumenti/Program-talijanski.pdf.- usvajati pojedine riječi i kratke rečenice koje se koriste pri upoznavanju i
predstavljanju ( njihovo prepoznavanje i verbalno izražavanje ):
igre predstavljanja ( gioco delle presentazioni ),
igre s imenima ( gioco con i nomi),
igra dramatizacija ( drammatizzazione ),
- usvajati pojmove o sebi i obitelji:
pozdravi,
upoznavanje,
članovi obitelji,
( Io e la mia famiglia, mamma, papa', fratello, sorella, nonna,
nonno; Come ti chiami?, Chi e ? )
- usvajati pojmove o vrtiću i prostorima koje koristimo:
imenovanje prostorija i predmeta u vrtiću,
pitanja i odgovori ( gdje se netko/nešto nalazi),
opisivanje sobe dnevnog boravka,
prepoznavanje geometrijskih oblika,
( Dove abiti?, La casa, il giardino, Dove è?, Il mio azilo: la nostra camera
– l' aula, il bagno, la palestra, la cucina, le scale…),
- razvijati osnovnu samostalnost djeteta ( korištenje riječi za i
za izražavanje emocija i emocionalnih stanja ):
poticati korištenje izraza: hvala (grazie ), oprosti ( scusa mi), molim
( per favore ), izvoli ( prego )…,
uvođenje rječnika osjećaja: sreća, Što te čini sretnim?, tuga, strah (
felicita'- che cosa ti fa felice?, tristezza- che cosa ti fa triste?, paura-
che cosa ti fa paura?…),
- pojam o sebi «JA» - «IO» :
dječak – djevojčica, razlika u spolovima ( bambino –
bambina, il maschio, la femmina),
odjeća ( i vestiti: la gonna, i pantaloni, la camicia, la
giacca, il cappello, il cappotto; Che cosa ti vesti per i giorni
freddi?…),
boje:
- percipirati osnovne boje rosso, giallo, verde, blu, bianco,
nero,
- istraživati različite načine korištenja boja ( miješanje boja
rosso + giallo= arancione…),
- proširivati rječnik kroz različite oblike izražavanja usvajanjem
kratkih pjesmica, stihova, brojalica, igara raznovrsnim
materijalima,
- pričanje i prepričavanje uz slike i slikovnice,
- bogatiti rječnik u odnosu na suprotnosti:
suprotnosti ( opposti: grande-piccolo, lungo-corto, tanto-poco –
niente, buono-cattivo, caldo-freddo, veloce-piano),
prostorni odnosi ( gore-dolje, sopra-sotto, lijevo-desno, sinistra-
destra, ispred-iza, davanti- dietro, blizu-daleko, vicino-lontano…),
vremenski odnosi ( imenovanje mjeseci, godišnjih doba, opisivanje
vremena, Il tempo, i mesi, le stagioni…),
Page 3
3
prirodne pojave, biljni i životinjski svijet ( La Natura, gli animali ),
količinski odnosi:
- brojevi i brojanje do 10, skupovi i odnosi u skupovima
do 5 elemenata i/ili više, mozgalice, križaljke i sl.
- odnosi više – manje ( di piu' – di meno ),
- grupirati i klasificirati,
- klasificirati predmete prema razlici u formi ( geometrijski
oblici: cerchio, triangolo, rettangolo, quadrato),
- koristiti jednostavne načine mjerenja kojima se služimo
( lungezza, altezza, peso, i soldi…),
- postepeno uvoditi riječi uz svakodnevne aktivnosti
( opisivanje svakodnevnih aktivnosti ): mi sveglio, mi lavo i denti,
mangio; Che cosa ci serve per lavarsi?, Che cosa mangi?, Che
cosa bevi?…),
- obilježati važnija društvena zbivanja, blagdane, eko-datume
( zaštita okoliša ), dječje rođendane, proslave i svečanosti
( Buon compleanno, Buon Natale, Buona festa mamma, Il Carnevale,
Buona pasqua, Buona festa papa', Il giorno della pianeta Terra…)
a ja ću ovako,kualkuno sapere italiano,kualkuno no
http://www.grandefratello7.net/http://www.novellanet.it/